Nowości Dla szkół Dla przedszkoli Dla kadr w ośw. Książki Pozostałe publikacje
  • O publikacji
  • Redakcja

Metoda projektów dla szkół podstawowych. Klasy 1–3 

z serii „Projekty Edukacyjne” 

to wartościowe kompendium wiedzy na temat metody projektów – jednej z najbardziej efektywnych metod pracy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. W publikacji szczegółowo omówiono zagadnienie od fazy projektowej, poprzez ustalenie harmonogramu, celów, pytań, aż po przedstawienie wyników i ocenę. Przykłady zastosowania metody projektów w klasach początkowych opracowano w sposób zrozumiały i przystępny, ułatwiając jej wykorzystanie nawet przez nauczycieli rozpoczynających przygodę z tym typem zajęć. Metoda projektów inspiruje, rozwija kompetencje i wpiera efektywność pedagogów. 

Publikacja zawiera 20 kart pracy oraz płytę CD z ich wersjami elektronicznymi, praktyczne uwagi i pomysły na szereg projektów edukacyjnych.

 

Rozpocznij przygodę swoich uczniów z metodą projektów
już teraz!

  • skorzystaj z jednej z najbardziej efektywnych metod pracy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
  • wesprzyj twórczość i ciekawość poznawczą uczniów
  • zrealizuj podstawę programową kreatywnie
  • wprowadź uczniów w metodę nauczania, która będzie im towarzyszyć w dalszych etapach edukacji


Opinie

Agnieszka Mikina w swojej publikacji Metoda projektów dla szkół podstawowych. Klasy 1–3 w przystępny i wyczerpujący sposób omawia zagadnienie projektu edukacyjnego prowadzonego w szkole podstawowej. Opisuje początki tej metody oraz wyniki badań naukowych. Podaje szczegółową metodykę prowadzenia projektu edukacyjnego w szkole, począwszy od fazy projektowej, poprzez ustalenia harmonogramu, celów, pytań, na które trzeba znaleźć odpowiedź, na przedstawieniu uzyskanych wyników i ocenie kończąc. Dzięki podanym konkretnym przykładom metoda ta stanie się zrozumiała i łatwa do zastosowania nawet dla nauczycieli, którzy do tej pory nie mieli doświadczeń w tej dziedzinie. Książka Agnieszki Mikiny jest niewątpliwie doskonałą zachętą do wprowadzenia metody projektu na stałe do codziennej pracy nauczycieli w szkole w Polsce.

Renata Duszczyk, psycholog, Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Arkadego Fiedlera w Przeźmierowie

 

Książka w sposób przekonujący ukazuje walory metody projektów w pracy z dziećmi, doskonale porządkuje i wzbogaca wiedzę na powyższy temat, rozszerza paletę publikacji z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej, prezentujących szczególnie metody pracy z dziećmi, o cenną pozycję.

Prof. dr hab. Małgorzata Cywińska Zakład Edukacji Dziecka, Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Przeczytaj całą recenzję

Od Autorki

Ciekawość i chęć empirycznego poznawania świata cechuje wszystkie dzieci rozpoczynające edukację szkolną. Metoda projektów – wspólne wykonywanie zadań i szukanie odpowiedzi na ważne pytania ‒ może sprawić, że nauka w szkole stanie się dla dzieci niezwykłą przygodą. Dla nauczycieli, którzy towarzyszą uczniom w procesie poznawania świata, może być to równie fascynujące doświadczenie. Uczenie samodzielności i odpowiedzialności za własne działania poprzez zachęcanie do twórczego rozwiązywania problemów niewątpliwie wspiera rozwój społeczny dzieci i przyczynia się do osiągania lepszych wyników w nauce. Zdobyta w ten sposób wiedza będzie procentować w kolejnych latach.
Zachęcam Państwa do podjęcia trudu organizacji pracy metodą projektów już z najmłodszymi dziećmi. Ich pomysły, zapał i zaangażowanie zapewne niejednokrotnie Państwa zadziwią. Warto zaufać dzieciom i przekazać im część odpowiedzialności za wykonywane w projekcie zadania. Sukces małych odkrywców jest budującym doświadczeniem – zarówno dla uczniów, jak i ich nauczyciela.

 
 

Szczegóły produktu

Autor: Agnieszka Mikina
Liczba stron: 120
Liczba kart pracy: 20
Parametry techniczne:
  • Płyta CD
  • Format A4
Rok wydania: 2014
ISBN: 978-83-61123-21-7

Zobacz inne w tej kategorii:

Niezbędnik Dyrektora
Szkoły
Malowanie rękami,
czyli bajkowe przyg...
Kalendarz Oświatowy
2016/2017

local local
Facebook